HANDELSBETINGELSER
HURTIG OG FLEKSIBEL LEVERING
Hos mypictogram.dk har vi næsten altid alle varer på lager, og dine varer sendes inden for meget kort tid så du altid har dine varer 1-3 hverdage efter bestilling. Bestiller du inden kl 18.00 sender vi varen samme dag. Mypictogram.dk har automatisk lagerstyring og skulle din varer være i restordre vil du blive informeret derom i din ordre bekræftelse.
Vi holder dig informeret hele tiden. Samme dag som vi sender din pakke, sender vi dig en e-mail med oplysning om at pakken er sendt med et link til track & trace nummer så du kan følge din pakke. Din faktura modtager du i samme e-mail. Vi sender bestillinger med GLS og DAO.
Skulle du have spørgsmål er du altid velkommen til at sende os en e-mail på info@mypictogram.dk, vi tilstræber os at svare indenfor 24 timer i hverdagene.
Forsendelsesomkostninger
39,- kr. for forsendelse til DAO pakkeshops

49,- kr. for forsendelse til private og firma adresser

BETALING
Hos Mypictogram.dk kan du betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa, mobilepay, EAN nr.

Vi gør dig opmærksom på at ved betaling via faktura er du ikke dækket af indsigelsesordningen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Alle priser er inkl. moms og eventuelle andre afgifter. Det er altid prisen på bestillingstidspunktet der er gældende for ordren.


HVIS DU HANDLER FOR ET FIRMA ELLER EN OFFENTLIG INSTITUTION
Hvis du handler for et firma eller en offentlig institution, har du mulighed for at indtaste dit CVR nummer eller EAN nummer i forbindelse med valg af betaling. Vi vil herefter sende din faktura elektronisk. Bemærk at brugerID skal indtastes af alle institutioner i Københavns kommune, et manglende indtastet bruger ID gør at fakturaen afvises og vi på ny skal oprette og sende, dette koster kr. 40,00 i administration.
Ved betaling med betalingskort hæves beløbet først når varerne er afsendt. Godkendelse af dine betalingsoplysninger sker via en krypteret SSL forbindelse. Selve verificeringen og det efterfølgende træk af pengene på dit kort, foretages af PBS og din bank. Mypictogram.dk har ikke adgang til dine kortoplysninger.


FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse. Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved email info@mypictogram.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

SPECIAL TRYKTE VARER
For special trykte varer, såsom piktogrammer med egne billeder, er der ikke returret. Disse skal til gengæld godkendes af kunden inden tryk og forsendelse.


RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Vedlæg venligst den følgeseddel som du modtog sammen med varen eller alternativt en kopi af din faktura. Husk at gemme din postkvittering, som dokumentation for, at varerne er returneret til os.


Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal du kontakte os og vi fremsender en returlabel som koster kr 49,-
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.


REKLAMATION
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Sådan skal du gøre hvis du har en reklamation

  1. Send os en e-mail på info@mypictogram.dk, da det ikke altid vil være
    nødvendigt at varen sendes retur
  2. Hvis det er nødvendigt at varen sendes retur, skal du vedlægge
    følgesedlen som du modtog sammen med varen eller alternativt en kopi
    af din faktura.
  3. Varen sendes retur til: Mypictogram.dk, Østre skovvej 3
    8400 Fuglslev
  4. Gem din postkvittering som dokumentation for at varerne er returneret
    til Mypictogram.dk.
    Hvis du har fået tilsendt en forkert vare eller hvis varen er beskadiget ved modtagelsen, betaler vi returfragten. Hvis det er muligt, sender vi en ny vare til dig. Er det ikke muligt, sætter vi det fulde beløb ind på den bankkonto du oplyser.